Cikkek, tippek, videók és egyéb információk egy helyen a motorozás szerelmeseinek

2016. február 06. 23:29 - SpeedRunner Szeged

Az oldalról és rólam

Köszöntelek az oldalon!

A nevem Varsányi Miklós, de maradjunk csak a Mikinél!

Az oldalam célja, hogy megszerettessem másokkal is a motorozást és, megmutassam miért is jó, valamint akik már motoroznak egy ideje, vagy kezdő motorosok, azokat ellássam hasznos információkkal, újdonságokkal.
Az oldal több kategóriában tartalmaz információkat túrázásokról, találkozókról, motoros cikkekről, valamint képeket és videókat is találhatsz.

Hogyan is kezdődött nálam ez a motoros őrület?
tatran-s-125-04.jpg
Mikor még kicsi voltam, apám által kerültem kapcsolatba
a motorokkal. Neki egy piros színű Tátrán S 125-ös motorja volt.


Jól néz ki nem? :D

Sajnos később meg kellett válnia tőle, így nem sokáig élvezhettem ennek a 
kis gyönyörűségnek az akkori adottságait.

Később vett egy kismotort azzal az indokkal, hogy majd idővel jó lesz nekem.135252131_1_1000x700_romet-kadet-780-stan-super-lancut.jpg
Így lett a következő motor egy Romet Kadet 780-as, ami nagyban meghatározója volt annak, hogy megszeressem a motorozást.
Ez egy lengyel gyártmányú 50 ccm-es kismotor volt, elég egyszerű felépítéssel, 2 fokozatú sebességváltóval. Végsebessége lehetett akár 50 km/h is szakadékban hátszéllel. :D Mindenesetre nagyon megszerettem, miután összeszoktunk és kitapasztaltam minden búját baját. 


1543341_10201191954870571_755692357_n.jpgPár év múlva azon gondolkodtam, hogy jó lenne valami olyan gép, ami ki is néz valahogy, picit gyorsabb is, és nem csak kettő sebesség az az intervallum amik között játszani lehet a sebváltóval. Így aztán jött az áttörés, egy három sebességes Simson S51 B. Akkor nekem a Romet után ez a kedvencem lett. Nagyon patika állapotú volt, és ment mint a meszes. Végsebességként 65-70 km/h-t is ki lehetett hozni a kicsikéből ami elég újdonság volt számomra. Itt tanultam meg, hogy országúton nyitott szájjal nem motorozunk, ha csak nem akarunk rovarokkal táplálkozni az utunk során. XD 
Igen, a képen én vagyok 18-19 éves koromban még. 

Ezekben az időkben nem csak motorozni kellett megtanulni. Meg kellett tanulni bánni úgy a motorral, hogy meg is hálálja a törődést. Ezalatt azt értem, hogy meg kellett tanulni szerelni a gépet, az alkatrészek neveit, szakkifejezéseket,  főleg, ha nem akartad, hogy kinevessenek a boltban, vagy értetlenül nézzenek rád, hogy mit is akarsz tulajdonképpen vásárolni hozzá. Mert ugye, ha használod a motort akkor az kopik és idővel néhány alkatrésze cserére szorul.

komment
Cikkek, tippek, videók és egyéb információk egy helyen a motorozás szerelmeseinek
süti beállítások módosítása