Cikkek, tippek, videók és egyéb információk egy helyen a motorozás szerelmeseinek

2016. április 04. 13:24 - SpeedRunner Szeged

Motorok honosítása

Avagy mit tegyél, ha egy külföldi gyöngyszemet találsz

467155343747583193_575fa78427dc.png

Egy ideje azon gondolkodtam, hogy vajon milyen cikkel tudnám színesíteni a blogot? Egyik ötletadó barátom tanácsára, aki motor vásárlásra készül, adta a tippet, hogy mi lenne, ha a motorok  honosításáról összeállítanék egy cikket, mert vannak akik külföldről behozott gépekkel szeretnék szelni a kilométereket.

Példának egy Ausztriában, forgalomban lévő motor lesz a kiszemelt áldozatunk. :)

 

Okmányok amiknek mindenképp nálad kell, hogy legyenek!

-a motor eredeti forgalmija (pl.Fahrzeug Brief)
-külföldi forgalomból kivonásról szóló papír
-adásvételi(k)
 amennyiben ismerős által hozatod be a gépedet, és nem te mész el személyesen érte, akkor igazolnod kell, hogy a motort előzőleg ki vette át (szintén adásvételi szerződéssel) és hozta be az országba, közvetlenül attól a tulajdonostól, aki még Ausztriában helyeztette forgalomba.

Tegyük fel, hogy minden papírunk meg van az átíráshoz.

Ide megyünk legelőször:

  1. Okmányiroda
    Nem árt itt kezdeni tájékozódásként, még talán a motorvásárlás előtt, mert ki tudja, hogy milyen módosítást hoztak, ami nehezítheti a folyamatot?! Tehát elsőként minden okmányt vinni magaddal mielőtt elkezded az átíratást, nehogy valami hiányozzon, és feleslegesen kidobod a pénzt mikor eredetiség vizsgáztatni szeretnéd a mocit és kiderül, hogy nem is kerülhet forgalomba.
  2. fordító iroda (OFI) - hiteles fordításkészíttetése az adásvételiről,
    de ha van rá lehetőség, akkor érdemes kétnyelvű adásvételit készítenivásárláskor (egyes irodák már 3000 Ft-tól vállalják)
  3. Okmányiroda – gépjármű származási ellenőrzésének indítása (10900 Ft),kb. 2 hét az átfutási idő (ez az eljárás akkor fontos, ha a motor forgalmija eléggé régi és még nem szerepel az Európai Unió nyilvántartásában (pl. első tulaj 20 éve vásárolta, erről az okmányirodában tájékoztatnak)
  4. eredetiség vizsgálat(ennek költségeit egy előző cikkben is megtalálod itt:
    http://speedrunnerszeged.blog.hu/2016/03/17/amit_az_atirasrol_tudni_kell
    - 500ccm alatt 15500Ft, fölötte ~17000Ft
  5. biztosítás kötés (a műszaki vizsgához elengedhetetlen, de ha még a rendszám nincs meg a motorhoz az nem gond, a biztosító ebben az esetben az alvázszámhoz köti)
  6. Nemzeti Közlekedési Hatóság (régebben Közlekedési és Postaügyi Minisztérium) - egyedi forgalomba helyezés, műszaki vizsga(kb.28000Ft)

Gumik állapota megfeleljen, lámpák, indexek, visszajelző izzók égjenek. Fék fogjon rendesen és a fékpofák ne legyenek elkopva. A kipufogó ne legyen túl hangos, mert arra harapnak, lehetőleg a gyári legyen rajta, ha van is hozzá bármi más.
7. NAV - VPOP - Regisztrációs adó befizetése
Az érvényes forgalmihoz vezető úton a legnagyobb költség valószínűleg a regisztrációs adó befizetése lesz, a pontos összeg mindig a motor erőforrásának és életkorának függvénye, egy ötéves, 750-es masina esetében ez jelenleg 79 200 forint.
(az alábbi linken ki tudod számolni a pontos költségeket)
http://regisztraciosado.hu/

8. Okmány iroda - forgalomba helyezés

forgalmi+törzskönyv: 12000Ft,
vagyonszerzési illeték, kalkulátorral ki tudod számolni itt:
http://kalkulatorlap.hu/atirasi_koltseg_kalkulator.html
+rendszám és matrica ára: kb. 8000Ft)

 

Véleményem szerint, a költségei meg vannak ennek a tortúrának is, de valljuk be őszintén, kintről elég jó állapotú motorokat lehet szerezni, amik nincsenek széthajtva, legtöbbjük kevés kilométerrel rendelkeznek és elég patika állapotúakat lehet kifogni! Ha arra adod a fejed, hogy kintről szerzed meg a kiszemeltedet, akkor is figyelmesen állj hozzá, mert sok a buktató, a pénzt meg nem nehéz kidobni az ablakon.
Ezzel kívánok neked/nektek jó motorozást, valamint jó és széles utat, na meg sok benzinkutat!

Címkék: cikkek
komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cikkek, tippek, videók és egyéb információk egy helyen a motorozás szerelmeseinek
süti beállítások módosítása