A Moto Guzzi egy Olasz motorkerékpár gyártó cég és a legöregebb európai gyár ami jelenleg is üzemel indulása óta.
1921-ben alapította Mandello del Lario. A cég nagy történelmmel rendelkezik, az olasz motorkerékpár gyártás egyik úttörőjeként tartják számon. Világszerte kiemelkedő alak a motorversenyzésben, ipari újításban mint pl.: első középsztenderes motor kifejlesztése és a 8 hengeres motor megtervezése.
2004 óra a Moto Guzzi kizárólagos tulajdonosa a Piaggio & C.SpA leányvállalatnak, ami egy hét márkát összefogó cég és Európa egyik legnagyobb, világszerte pedig a negyedik motorkerékpár gyártó és értékesítő vállalata.
Hírnevét az elterjedt léghűtéses 90 fokúra tervezett ikerdugattyús V-blokk által szerezte meg, melynek tulajdonsága, hogy hossziránnyal párhuzamosan kapott helyet a főtengely motorban, valamint a hengerfejek kétoldali elhelyezkedése is szembetűnő ezeken a gépcsodákon. Na de ennyit a kis történelmi bevezetőről...
Hétvégén sétálni voltam a városban és egy olyan olasz motorral találkoztam amit nem sűrűn lehet találni a városban. Ez egy Moto Guzzi V35 Imola névre hallgató motor volt amit a fent leírtak szerint volt felépítve (V-blokk, keresztirányú főtengely, stb.)
Gyorsan készítettem is egy fotót a masináról, majd bepattant az ötlet, hogy milyen jó dolog lenne az ilyen ritkaságokkal, de legfőképpen szebbnél szebb motorokkal és történelmükkel feldobni az oldalt. Így arra döntésre jutottam, hogy a jövőben több ilyen jellegű cikket fogok készíteni.
Legyen így az első helyen:
Moto Guzzi V35 Imola
Tulajdonságai:
Model neve: |
Moto Guzzi V 35 Imola |
Gyártási év |
1979 |
Motor |
Léghűtéses, 4 ütemű, Iker V blokk,hosszirányba épített, OHV, 2 szelep hengerenként |
Capacity |
346.2 |
Bore x Stroke | 66 x 50.6 mm |
Sűrítési arány | 10.5:1 |
Induction |
Dell'Orto. Type VHB 24 FD/FS |
Gyújtás / indítás |
Megszakítós / elektronikus |
Teljesítmény |
34.5 Le 25.7 kW @ 8100 rpm |
Sebességváltó / meghajtás |
5 sebességes / kardántengelyes |
Első felfüggesztés |
Hidraulikus villa |
Hátsó felfüggesztés |
Lengőkar villa hidraulikus lengéscsillapító |
Első fék |
2x 260mm tárcsfék |
Hátsó fék |
Single 235mm tárcsafék |
Első gumi |
3.25 S18 |
Hátsó gumi |
3.50 S18 |
Száraz tömeg |
158 kg |
Tank térfogat |
16 Liter |
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.